Ondernemers moeten naast het maken van verkoopfacturen ook een boekhouding bijhouden om inzicht te krijgen hoe de onderneming er financieel voorstaat. De boekhouding is ook de basis voor de aangifte omzetbelasting en inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting. Daarom is het van belang dat er een goede boekhouding is.
Om een boekhouding bij te houden moeten documenten zoals bankafschriften, verkoop- en inkoopfacturen ingeboekt worden. Daarnaast moet een boekhouding gecontroleerd en uitgewerkt worden, zodat de boekhouding een juiste weergave geeft van de financiële situatie van de onderneming
Een administratie boeken is vaak een tijdrovend en soms lastig proces. Daarom kan Kantoor Zandvliet deze werkzaamheden volledig of deels uit uw handen nemen. U kunt zelf de documenten invoeren waarna ik de administratie controleer en verder uitwerk. U kunt ook alle in- en verkoopfacturen en bankafschriften (eventueel elektronisch) naar mij toe brengen waarna ik de verdere administratie op mij neem. Het is ook mogelijk om bij u op locatie de administratie in te boeken.
Kantoor Zandvliet werkt met het boekhoudpakket Profit van Afas. Wanneer u daar ook mee werkt kan ik eenvoudig inloggen in uw administratie. Andere pakketten is voor mij geen probleem.
De belastingaangifte kunt u uiteraard zelf doen via de site van de belastingdienst. Daar staan alle gegevens al ingevuld die de belastingdienst al weet. Maar zij weten niet alles. Misschien heeft u een nieuwe hypotheek afgesloten en heeft u daarvoor kosten moeten betalen. Die zijn aftrekbaar maar de belastingdienst weet niet dat u deze kosten gemaakt heeft en staan dus niet in de aangifte.
Daarnaast is het mogelijk bepaalde posten tussen fiscale partners te verdelen zodat u zo min mogelijk belasting hoeft te betalen. In het aangifte pakket van de belastingdienst moet u dit zelf doen.
Kantoor Zandvliet kent de fiscale regels zodat u niet te veel betaald. Verder gebruikt Kantoor Zandvliet zijn een fiscale pakket. Die berekend zelf bijvoorbeeld wat het voordeligst uitkomt, neemt ook de gegevens van het voorgaande jaar over, zodat er geen posten vergeten worden. Uiteraard beoordeel ik de aangifte zelf of alles klopt. Ik kan ook de gegevens die de belastingdienst van u heeft opvragen. Uiteraard pas nadat u toestemming heeft gegeven aan de belastingdienst.